reklama
Relacja ze spotkania odnośnie prezentacji nowych rozwiązań komunikacyjnych
Ponad 60 osób pojawiło się na zorganizowanym we wtorek 30 lipca 2019 r. z inicjatywy burmistrza, Łukasza Zbroszczyka, pierwszym ze spotkań z mieszkańcami, na których prezentowane są nowo opracowane rozwiązania komunikacyjne. Na spotkaniu obecni byli burmistrz, wiceburmistrzyni Katarzyna Łapińska-Szymańska oraz nasi radni i sołtysi. Przedstawiona koncepcja komunikacyjna ma być wdrożona od 1 września bieżącego roku, jak podkreślano jest to pierwszy projekt, który może jeszcze przed wprowadzeniem w życie ulec pewnej modyfikacji. Dlatego też odbywają się konsultacje z mieszkańcami i analizowane są wszystkie napływające mailowo i telefoniczne zgłoszenia. Z racji, że gmina jest rozległa, różne są też potrzeby komunikacyjne mieszkańców z różnych jej części, z tego względu w pewnych obszarach kładziony jest większy nacisk na skomunikowanie mieszkańców z dworcami PKP i stolicą gminy (zachodnia część gminy) i przez to zmniejszenie ruchu samochodowego, w innych (wschodnia część gminy czyli nasz Smolec, Krzeptów, Mokronosy) najważniejsze jest sprawne dotarcie do obrzeży Wrocławia zyli do węzłów przesiadkowych na Nowym Dworze i FAT). Nie ma też wątpliwości, że ze względów technicznych i finansowych nie jest obecnie możliwe zaspokojenie wszystkich potrzeb komunikacyjnych mieszkańców naszej gminy.
Pod tym linkiem znajdą Państwo interaktywną mapę, na której można wybrać nas obszar i sprawdzić, jakie linie mają go obsługiwać >MAPA <
Są to linie aglomeracyjne czyli zapewniające połączenie miejscowości najbliżej Wrocławia właśnie z Wrocławiem 817 (w szczycie co 60 min, poza szczytem co 120 min), 827/837 (łącznie kursują w szczycie co 30 min, poza szczytem co 60 min), 847/857 (łącznie kursują w szczycie co 30 min, poza szczytem co 60 min) oraz nocna N07 łącząca centrum Wrocławia z Krzeptowem, Smolcem i Mokronosami. Linie aglomeracyjne skomunikują Smolec i okolice z Muchoborem Wielkim, Nowym Dworem oraz FAT-em. Fakt, że będą kursować trzy linie sprawia, że łączna częstotliwość autobusów będzie całkiem spora.
Schematy poszczególnych linii:
Ponadto na terenie gminy będą funkcjonować linie dowozowe i lokalne oraz linie MPK Wrocław (133, 607, 609) obsługujące Zabrodzie i Samotwór.
Proponowany rozkład jazdy linii aglomeracyjnych: >ROZKŁAD JAZDY<
Proponowany rozkład jazdy linii dojazdowych: >ROZKŁAD JAZDY 2<
Ceny biletów zostały dostosowane do wrocławskich, gmina została podzielona na strefy jak poniżej:
Źródło: https://katywroclawskie.pl/pl/news/uruchomienie-komunikacji-gminnej-coraz-bli%C5%BCej
Ulgi: Na terenie naszej gminy obowiązują dokładnie i takie same ulgi co na terenie Wrocławia.
Ważną informacją jest również taka, że w obszarach, gdzie brakuje gminnej komunikacji, autobusy szkolne będą mogły zabierać pasażerów.
Przewoźnicy: Negocjacje z przewoźnikami wciąż trwają, ale są już zaawansowane i w przyszłym tygodniu będziemy mogli poznać szczegóły.
Padło kilka propozycji z sali odnośnie np. wydłużenia trasy danej linii, jak wielokrotnie powtarzano, zbierane i analizowane są wszystkie głosy i zachęca się wszystkich mieszkańców gminy do przesyłania swoich rozwiązań po analizie dostępnej koncepcji na specjalnie utworzony w tym celu adres mailowy: transport.zbiorowy@katywroclawskie.pl
Brakuje dojazdu że Smolca do Bielan Wrocławskich
Brak zrozumienia dla likwidacji połączeń z pl. Legionów. Na tym przystanku wsiada/wysiada duża grupa osób, w tym uczniów szkół uczących się w rejonie centrum. Jest to przystanek, który umożliwia dotarcie do ścisłego centrum praktycznie bez przesiadek. Zaprezentowana propozycja z likwidacją tego połączenie, wiąże się z „obowiązkową”, często kolejną przesiadką dla osób, które muszą dotrzeć na drugi koniec Wrocławia i kosztuje dodatkowe minuty, szczególnie cenne rano kiedy spieszymy się do szkół i pracy. W związku z wydzieleniem buspasa na ul Grabiszyńskiej, który zdecydowanie poprawił przejazd busów do Smolca z pl. Legionów, tym trudniej zrozumieć likwidację tego połączenia.
Też dziwie się że nie będzie połączenia do pl. Legionów. W tym momencie wiem że wybiorę pociąg a nie ten autobus. Dotarcie do pracy zmienionym autobusem zajmie mi nie tylko więcej czasu jak i będzie bardziej kosztowne bo z FAT czymś muszę dostać się do legionów a już z stamtąd tramwajem czyli 2 bilety MPK muszę kupić lub dłuższy czasowy. Nowy bilet ze Smolca do Fat to koszt 4zł. Stary autobus dowoził do legionów za 4.50zł. Już wolał bym dopłacać te 50gr w nowym autobusie by nadal docierać do legionów.
Zastanawiające jest też to że jak już miesiąc temu rozmawiałem z kierowcami aktualnej firmy to wszyscy mówili że nadal oni będą jeździć. W moim mniemaniu jest to wyraźna sugestia że już wiadomo kto dostanie nową umowę transportową.