Pages Navigation Menu
reklama

Relacja ze spotkania odnośnie prezentacji nowych rozwiązań komunikacyjnych

Relacja ze spotkania odnośnie prezentacji nowych rozwiązań komunikacyjnych

Ponad 60 osób pojawiło się na zorganizowanym we wtorek 30 lipca 2019 r. z inicjatywy burmistrza, Łukasza Zbroszczyka, pierwszym ze spotkań z mieszkańcami, na których prezentowane są nowo opracowane rozwiązania komunikacyjne. Na spotkaniu obecni byli burmistrz, wiceburmistrzyni Katarzyna Łapińska-Szymańska oraz nasi radni i sołtysi. Przedstawiona koncepcja komunikacyjna ma być wdrożona od 1 września bieżącego roku, jak podkreślano jest to pierwszy projekt, który może jeszcze przed wprowadzeniem w życie ulec pewnej modyfikacji. Dlatego też odbywają się konsultacje z mieszkańcami i analizowane są wszystkie napływające mailowo i telefoniczne zgłoszenia. Z racji, że gmina jest rozległa, różne są też potrzeby komunikacyjne mieszkańców z różnych jej części, z tego względu w pewnych obszarach kładziony jest większy nacisk na skomunikowanie mieszkańców z dworcami PKP i stolicą gminy (zachodnia część gminy) i przez to zmniejszenie ruchu samochodowego, w innych (wschodnia część gminy czyli nasz Smolec, Krzeptów, Mokronosy) najważniejsze jest  sprawne dotarcie do obrzeży Wrocławia  zyli do węzłów  przesiadkowych na Nowym Dworze i FAT). Nie ma też wątpliwości, że ze względów technicznych i finansowych nie jest obecnie możliwe zaspokojenie wszystkich potrzeb komunikacyjnych mieszkańców naszej gminy.

 

Pod tym linkiem znajdą Państwo interaktywną mapę, na której można wybrać nas obszar i sprawdzić, jakie linie mają go obsługiwać  >MAPA <

 

Są to linie aglomeracyjne czyli zapewniające połączenie miejscowości  najbliżej Wrocławia właśnie z Wrocławiem 817 (w szczycie co 60 min, poza szczytem co 120 min), 827/837 (łącznie kursują w szczycie co 30 min, poza szczytem co 60 min), 847/857 (łącznie kursują w szczycie co 30 min, poza szczytem co 60 min) oraz nocna N07 łącząca centrum Wrocławia z Krzeptowem, Smolcem i Mokronosami. Linie aglomeracyjne skomunikują Smolec i okolice z Muchoborem Wielkim, Nowym Dworem oraz FAT-em. Fakt, że będą kursować trzy linie sprawia, że łączna częstotliwość autobusów będzie całkiem spora.

 

Schematy poszczególnych linii:

 

Ponadto na terenie gminy będą funkcjonować linie dowozowe i lokalne oraz linie MPK Wrocław (133, 607, 609) obsługujące Zabrodzie i Samotwór.

Proponowany rozkład jazdy linii aglomeracyjnych: >ROZKŁAD JAZDY<

Proponowany rozkład jazdy linii dojazdowych: >ROZKŁAD JAZDY 2<

 

Ceny biletów zostały dostosowane do wrocławskich, gmina została podzielona na strefy jak poniżej:

 

 

Źródło: https://katywroclawskie.pl/pl/news/uruchomienie-komunikacji-gminnej-coraz-bli%C5%BCej

Ulgi: Na terenie naszej gminy obowiązują dokładnie i takie same ulgi co na terenie Wrocławia.

 

Ważną informacją jest również taka, że w obszarach, gdzie brakuje gminnej komunikacji, autobusy szkolne będą mogły zabierać pasażerów.

 

Przewoźnicy:  Negocjacje z przewoźnikami wciąż trwają, ale są już zaawansowane i w przyszłym tygodniu będziemy mogli poznać szczegóły.

Padło kilka propozycji z sali odnośnie np. wydłużenia trasy danej linii, jak wielokrotnie powtarzano, zbierane i analizowane są wszystkie głosy i zachęca się wszystkich mieszkańców gminy do przesyłania swoich rozwiązań po analizie dostępnej koncepcji na specjalnie  utworzony w tym celu adres mailowy: transport.zbiorowy@katywroclawskie.pl

 

Pełna koncepcja komunikacji gminnej dostępna >TUTAJ<

3 komentarze

  1. Brakuje dojazdu że Smolca do Bielan Wrocławskich

  2. Brak zrozumienia dla likwidacji połączeń z pl. Legionów. Na tym przystanku wsiada/wysiada duża grupa osób, w tym uczniów szkół uczących się w rejonie centrum. Jest to przystanek, który umożliwia dotarcie do ścisłego centrum praktycznie bez przesiadek. Zaprezentowana propozycja z likwidacją tego połączenie, wiąże się z „obowiązkową”, często kolejną przesiadką dla osób, które muszą dotrzeć na drugi koniec Wrocławia i kosztuje dodatkowe minuty, szczególnie cenne rano kiedy spieszymy się do szkół i pracy. W związku z wydzieleniem buspasa na ul Grabiszyńskiej, który zdecydowanie poprawił przejazd busów do Smolca z pl. Legionów, tym trudniej zrozumieć likwidację tego połączenia.

  3. Też dziwie się że nie będzie połączenia do pl. Legionów. W tym momencie wiem że wybiorę pociąg a nie ten autobus. Dotarcie do pracy zmienionym autobusem zajmie mi nie tylko więcej czasu jak i będzie bardziej kosztowne bo z FAT czymś muszę dostać się do legionów a już z stamtąd tramwajem czyli 2 bilety MPK muszę kupić lub dłuższy czasowy. Nowy bilet ze Smolca do Fat to koszt 4zł. Stary autobus dowoził do legionów za 4.50zł. Już wolał bym dopłacać te 50gr w nowym autobusie by nadal docierać do legionów.
    Zastanawiające jest też to że jak już miesiąc temu rozmawiałem z kierowcami aktualnej firmy to wszyscy mówili że nadal oni będą jeździć. W moim mniemaniu jest to wyraźna sugestia że już wiadomo kto dostanie nową umowę transportową.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *